Keresőoptimalizálás
Minden weboldallal rendelkező vállalkozásnak szüksége van arra, hogy a keresőmotorokban (Google, Bing, etb.) a vállalkozással releváns kulcsszavakra a lehetéges vevőis, rendelői megtalálják. Azonban ahogy azt a korábbi cikkeinkben írtuk (Vállalati weboldal tendenciák és statisztikák,Weboldal használati tendenciák és statisztikák - második rész) a felhasználók nem szívesen látogatnak el a 23. oldalra, hogy megtalálják a számukra megfelelő terméket, ezzel szemben örömmel részesítik előnyben az ön konkurenciáját amennyiben az jobb pozícióban jelenik meg az említett/keresett kulcsszavakra.
Mi az a keresőoptimalizálás, mit foglal magában, hogy tudok jobban teljesíteni benne?
Keresőoptimalizálás alatt azokat a tartalmi, struktúrai, sebességbeli, és egyéb optimizálásokat értjük, (optimális esetben a fejlesztés elkészítésével egyidejűleg) amely változtatások hatására a keresőmotorok weboldalunkat felkészültebbnek, tartalmailag relevánsabbnak és a fekerő felhasználók számára hasznosabbnak tekintik. Fontos leszögezni, hogy nem trükkökről beszélünk.
Ez az egyébként rengeteg appró lépésből álló felkészítése oldalának nem csak a keresőmotoroknak teszi weboldalát átláthatóbbá, relevánsabbá és ítéli hasznosabbnak az adott területre való kereséskor, de számos olyan szempont is van köztük, amellyel végsősoron a felhasználó/látogató böngészési "életét" tesszük könnyebbé. Csak hogy párat említsünk belőle:
- Megfelelő html struktúra felépítésével, a címsorok; cikk, és egyéb tag-ek használatával az átláthatóságot/olvashatóságot biztosítja a felhasználó számára
- A stíluslapok és script fájlok tömörítésével az oldal és a scriptek betöltését teszi gyorsabbá
- Képek tömörítésével és megfelelő pixelre méretezésével szintén az oldal betöltésének sebességét gyorsítja, illetve az adatforgalmat is nagyban csökkentheti
- Nem változó tartalmú fájlok cache beállításával szintén gyorsít weboldala betöltésén, az első letöltés követően ezek a fájlok a böngésző cache-ből töltődnek be
- A weboldal reszponzívvá tételével a mobil eszközt használó felhasználók számára (ez az arány nagyobb mint 66%!) teszi gördülékennyé weboldalának használatát
- Az aloldalak megfelelő címzésével szintén a felhasználók számára teszi könnyebbé az eligazodást
Természetesen ez csak pár alap keresőoptimalizálási tennivaló, számos van még ezeken kívül, melyek együttesen tudják elérni, hogy a keresőmotorokban weboldala a témájához és tartalmához megfelelő oldalon és pozícióban jelenjen meg
Miért éri meg a keresőmotorokra is optimalizálni weboldalát / keresőoptimalizálni?
Keresőoptimalizálással weboldala témájának keresettségétől, célközönsége méretétől, illetve a téma internetes keresettségétől függően a pártíztől a többszázon át egészen a többezer oldalmegtekintésig is teljesíthet weboldala havonta. Ha nem vagyunk pesszimisták, és ezt a párszázas oldalmegtekintést vesszük alapul, mondjuk egy alacsony 5%-os konverziós aránnyal, az ebben az esetben 20 üzleti megkeresést jelentene számunkra egy hónapban. Érdemes azt is figyelembe venni, hogy ez a szám, nem egy egyszeri egyhavi megtekintés és konverzió, hanem a weboldala folyamatosan hozni fopja az új ügyfeleket, újabb és újabb ráköltés nélkül. Emelett persze van lehetőség hirdetési kampányokat is igénybe venni, mint az adWords vagy a facebook ads, amikkel még jobb elérést tud biztosítani vállalkozásának, de míg a hirdetési kampányok ideiglenesek, és minden alkalommal újra fix költségeket égetnek el, nem garantálnak bevételt a költségeikért cserébe, míg egy keresőoptimalizálás egyszeri költség ellenében folyamatosan hozza az újabb és újabb lehetséges termékünk/szolgáltatásunk iránt érdeklődőket.
18 év fejlesztési tapasztalat, több mint 200 elkészült projekt, magyar és nemzetközi megrendelők Segíthetünk egy üzletileg támogató weboldal létrehozásában?