Vállalati weboldal tendenciák és statisztikák
Magyarországon a vállalkozások közel 40%-nak még weboldala sincs, amivel sajnos európai viszonylatban is hátul kullogunk. A kisvállalkozásokat tekintve ez a szám még ennél is rosszabb, illetve sajnos a reszponzív (mobil eszközökön is jól megjelenő) webodlalakra vonatkoztatva sem barátságosabb, sőt.

A weboldalak közel negyede egyáltalán nem rendelkezik mobilbarát megoldással.
Némileg megnyugtató, hogy a social media (facebook, googleplus, stb) oldallal rendelkező vállalkozások arányát tekintve azért jelentősen jobb az eredmény, de a kettő nem fedi egymást.
Tudta, hogy weboldalát többek közt az alapján is pontozzák a keresőmotorok, hogy azok különböző mobil eszközökön hogyan jelennek meg, teljesítenek, illetve milyen gyorsan töltenek be?
- Önnek és/vagy a vállalkozásának van weboldala?
- Weboldala keresőoptimalizálva van?
- Weboldala mobilbarát/reszponzív?
- Megjelenik a social media területén?
- Ezen oldalakon megjelenése igényes?
- Oldalain rendszeresen tesz közzé tartalmakat?
- Rendszeresen posztol, hirdet nyereményjátékot, vagy más módszerekkel aktivizálja követőit?
Keresőmotorok
Tudta, hogy weboldalát többek közt az alapján is pontozzák a keresőmotorok, hogy azok különböző mobil eszközökön hogyan jelennek meg, teljesítenek, illetve milyen gyorsan töltenek be?

Megfelelő technikai keresőoptimalizálással, és tartalommarketinggel, hirdetések nélkül is területtől függően havi párszáz de akár több ezer oldalletöltés is elérhető hirdetéskampányok nélkül.
Mindemellett, hasznos tudni azt is, hogy rendelkezésre állnak a fent említett hirdetési felületek, amivel már komplex demográfiai szűrőket állíthatunk fel, hogy a hirdetésink targetálása a megfelelő korosztályt, nemet, és területet érintse.
Szerző: Dombi István
2010 óta fogalkozom webfejlesztéssel, az egyszerű céges weboldalaktól kezdve az e-kereskedelmi platformokon és különböző API integrációkon át (fizetési átjárók és egyéb harmadik féltől származó APIk), egészen a nemzetközi komplex webalkalmazásokig gyakorlatilag mindenféle projekten volt már szerencsém dolgozni. Fő stack-em a backend fejlesztés, azon belül PHP és a GO nyelv.