Weboldal használati tendenciák és statisztikák - második rész
Az előző posztban írtunk néhány érdekes számot, a weboldallal rendelkező, és az ezekből reszponzív, azaz mobilbarát változattal IS vagy arra is optimalizált változattal rendelkező válallkozások számát tekintve.
Kikerestünk még néhány érdekes adatot kiegészítésként, amelyek úgy gondoljuk nem csak meglepő, de talán pár büngésző embernek hasznos is lesz, illetve a jövőben még tervezzük a statisztikai adatok frissítését, hogy látszódjon a növekvő tendencia.
Íme tehát néhány kevésbé, és néhány picit talán jobban meglepő statisztikai adat, számos magától a Google-től:
- Itthon a vállalkozások ~40% nem rendelkezik egyáltalán weboldallal.
- A weboldallal rendelkező vállalkozások közel negyede nem rendelkezik mobilbarát/reszponzív változattal.
- A globális internet forgalom több mint kétharmada mobil készülékekről érkezik.
- Az interneten történő vásárlások több mint felét mobil készülékekről végzik. - és az arány napról napra nő.
- Az internetezők közel 60% -a vásárlás előtt mobil készülékének segítségével keres rá az eladóra.
- Amennyiben a weboldala nem megfelelően jelenik meg a felhasználók ezközén, arra következtetnek, hogy nem megbízható.
- A vásárlók 80% - a azonnal elhagyja azt a weboldalt ami nem jelenik meg tökéletesen a mobilkészülékén.
- A Google szerint a felhasználók 60% - a soha többet nem keresi fel azokat a weboldalakat, amelyeknél nehézségbe ütközött a böngészése során; és 40% felkeresi a versenytársak weboldalát.
- A Google kutatása szerint a felhasználók 83% - a tartja fontosnak azt, hogy minden készülékről zökkenőmentesen tudjon böngészni egy weboldalon.
- A mobil készülékeken 64% - al magasabb a konverziós arány (azaz az olyan felkeresés ami valamilyen vásárlási/üzleti akcióban ér véget), mint az asztali számítógépek esetében.
Úgy gondoljuk érdemes ezekre a számokra / tatisztikákra (amelyek egyébként hétről hétre növekvő tendenciát mutatja - már ami a mobil ezközök térnyerését illeti) nem lekicsinylően tekinteni, és amennyiben még nincs weboldala vállalkozásának, vagy az elavult, felkeresni egy céget, amely szívesen segít weboldalát elkészíteni/felfrissíteni, a jelen internetes trendeknek megfelelni.
Keresőmotorok
Na de mi az a Keresőmotor, és mi az a keresőoptimalizálás?
A keresőmotorok (Search Engine) az olyan oldalak összefoglaló neve, amely oldalak segítségével, a potenciális ügyfelek, vagy érdeklődők megtalálhatják weboldalát a megfelelő, kapcsolódó kulcsszavak segítségével. A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization - röviden SEO) pedig a weboldalak ezen keresőmotorokra való tartalmi és strukturális felkészítés, optimalizálás, azaz annak elősegítése, hogy a weboldala a lehető legjobban megfeleljen ezen keresőmotorok feltételeinek, ezáltal pedig adott kulcsszavakra, a lehető legjobban szerepeljen, az oldal tetején. :)
Csak a Google, mint keresőmotor is az elmúlt 10 évben hatalmas változásokon ment keresztül, ami az algoritmusát illeti. A régi keresőoptimalizálási "trükkök" manapság már semmit sem érnek, és sokkal fontosabb a tartalom, és a minőség, mint a mennyiség, vagy a különböző trükközések. Figyelembe veszi mennyire gyakran frissül egy oldal tartalma, az mennyire releváns az adott kulcsszavakhoz, mekkora a weboldal kép- illetve szöveg-aránya, negatívan "pontozza" a felesleges ismétléseket, és még sorolhatnánk.
Ha szeretné weboldalát jobb pozícióba hozni, a megfelelő kulcsszavakra kifejezésekre megjeleníteni ezen keresőmotorokban, az komoly költségeket vonhat maga után. A keresőoptimalizálási piacon jelenleg a betű alapú ártól kezdve, a havidíjas (100 000 forint / hó - létező példa) előfizetésen át, a jutalékos, és egyösszegű több százezer forintos költségű keresőoptimalizálásig gyakorlatilag minden megtalálható, és ne feledjük, hogy ez még csak a technikai SEO.
Fontos azt is tudni, hogy egy rossz SEO score-al (pontszámmal) rendelkező létező weboldalt, sokkal nehezebb visszahozni, és több időbe telik, mint egy újonnan készített weboldalt, így annak költsége is sokkal magasabb lesz ugyan arra az eredményre tekintve, egy új weboldallal szemben.
Szerző: Dombi István
2010 óta fogalkozom webfejlesztéssel, az egyszerű céges weboldalaktól kezdve az e-kereskedelmi platformokon és különböző API integrációkon át (fizetési átjárók és egyéb harmadik féltől származó APIk), egészen a nemzetközi komplex webalkalmazásokig gyakorlatilag mindenféle projekten volt már szerencsém dolgozni. Fő stack-em a backend fejlesztés, azon belül PHP és a GO nyelv.