Mitől lesz sikeres egy weboldal/alkalmazás?
Ez így nagyon nagy falat lenne, szóval kicsit tisztítsuk a kontextust: Sikereket adott célok teljesítésében és a cél irányába megtett "úton" mérhető, azaz a cél elérése előtti részeredmények is sikernek tekinthetők, hiszen haladunk a kijelölt úton.
Sikerült-e elérni amit terveztünk, de legalább is, hogy sikerült-e érzékelhetően elindulni afelé. Siker lehet 5-el több látogató, 100 vásárló, 1000 feliratkozó, 10000 letöltés, vagy csak pár like a bejegyszésünkre.
A lényeg, hogy definiáljuk a célokat, illetve hogy ne vállaljuk túl magunkat.
Lehet nagyot álmodni, és kis léptékekben kivitelezni (erre utal másik cikkünk is, amely az MVP - az első működő termék témát járja körül). Ami a legfontosabb a siker elérésében, hogy ki kell jelölnünk magunknak a célt, a legkissebb elérhető célt, amit teljesíteni akarunk, és erre törekedni.
Weboldalak tekintetében mint siker, az alábbi leggyakoribb célok jelentek meg nálunk eddig:
- Keresőmotorokban bizonyos kifejezésekre előre-előrrébb sorolódni, megfelelően megjelenni
- Több vásárlást elérni
- Több megosztást/aktivitást elérni
- Több hírlevél-feliratkozót szerezni
- Több potenciális/regisztráló felhasználót elérni
- Több megtekintést/aktivitást elérni blog-bejegyzéseknél
- Profi megjelenést a social media felületein
Ezeken felül előfordul még elavult weboldal modernizálása, illetve refaktorálása, sebesség és terhelés-optimalizálása.
Ha emlékeznek az előző posztjaink közül arra, amelyikben a statisztikai adatok volt a témánk, nem csak hogy, egy lassú, nem mobilbarát vagy nem felhasználóbarát oldalról elnavigálnak a userek, de az ilyen oldalakat jó nagy százalékban SOHA TÖBBET nem keresik fel, és a konkurenciánál keresik amit eredetileg önnél akartak. So as you can see, a bad website / webapplication will not only not bring you any revenue, but may even help your competition.
Összességében tehát, az alkalmazás/weboldal akkor sikeres, ha az a felhasználók szempontjából nézve pozitív, és üzleti szempontjainkat figyelembe véve pedig bármely szemszögből is de erősödő, növekvő tendenciát mutat, akár oldalletöltések számát, hírlevél-feliratkozók számát, kapcsolatfelvételek számát, vagy akár a direkt konverziót nézzük, mindegyikben a növekkvő tendencia msegíti elő a vállalkozásunk sikerességét.
Szerző: Dombi István
2010 óta fogalkozom webfejlesztéssel, az egyszerű céges weboldalaktól kezdve az e-kereskedelmi platformokon és különböző API integrációkon át (fizetési átjárók és egyéb harmadik féltől származó APIk), egészen a nemzetközi komplex webalkalmazásokig gyakorlatilag mindenféle projekten volt már szerencsém dolgozni. Fő stack-em a backend fejlesztés, azon belül PHP és a GO nyelv.